söndag 13 september 2009

Myshelg och uppvaktande till höger och vänster...

Jaha... så var helgen snart slut... igen. I morgon väntar kurs. Jag och Teddy ska vara med på valpkurs. Det kommer att bli spännande. I morgon ska vi hundägare träffas utan hundar. Det komemr nog att blöi roligt för Teddy att få träffa andra valpar. Förhoppningsvis komme vi att få lära oss lite vardagslydnad som vi får träna på. Jag tyckte att det var lite synd att blev på måndagar. Jag hade tänkt börja på att gå på gymanstik, men detta inföll sig så oturligt nog på samma dag... Nåja, Teddy är bara valp en gång i sitt liv...

Jag och Teddy var ut på en långpromenad även i morse. Det är så skönt! Man hinner tänka så mycket och i bland finner man på svar på en del funderingar men grunnat på. Mår jag dåligt känns saker och ting lättare, en slags meditativ inverkan faktiskt.

I går kom min svägerska förbi. Vi gratulerade varandra på våra respektive födelsedagar och växlade preseneter med varandra. Jag fick två SNÖ-örhängen som gick i blått, pärlor och strass. jättefina tycker jag! En flicka kan aldrig få för många smycken, sägs det.

Av oss fick hon en fin plåtburk, som hon hade önskat sig och två små burkar med marmelad. Jag tror att det var hallon och apelsinmarmelad. Hoppas att hon kommer att tycka om dem.

Hans gjorde en fin och god middag. Det blev entecôte och klyftpotatis. Jättesmaskit! han är så duktig på att laga mat! Man känner sig rejält bortskämd... Vi hann prata en hel del innan hon for till Bräcke.

Ett ämne som diskuterades var relationer. Det är inte givet att leva i en fungerande relation. Det här med kärlek och förhållanden är inget tonårsproblem, utan detta finns med alltid när man startar upp en ny relation. Det är heller inte lätt att få relationen att verkligen fungera. Det är ett hårt arbete och ett livslångt. Jag kan tycka att ma kanske blir mera kräsen när man blir kär i mer mogen ålder... man vet ju vad som gick fel i det senaste förhållandet och man vill helst inte göra samma misstag...?

Nog om det. här väntar lite pyssel... som middagsmat och att at reda på tvätt. Den aldrig sinande tvätthögen! Sedan är det väll bara invänta vardagen och en ny vecka...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar