lördag 17 oktober 2009

Sen lördagkväll 17/10

Ja, så ha vi kommit hem från min före detta hemstad Hudiksvall. Det blev kort och mycket intensivt. Syftet med resan var att gratta min son Robin. Jag sitter nu och försöker att summera mina upplevelser i denna sena timme.

Det känns bra att få ha varit ner. Jag ville verkligen gratta honom och dessutom fick jag ju se hur han bor sedan han och hans pappa och nya sambo flyttade i somras. Jag tycker att han har fått det fint och hans lilla krypin var så mysigt!

Jag tror att det känns bra att han rår sig själv mera nu och det känns som att det är mera privat. Han fyller ju 20 år nu. Tänk att min "lillgrabb" fyller 20 år!! Vart har åren tagit vägen? Tycker inte att det var så länge sedan han föddes! Då för 19-20 år sedan reflekterade jag över att det kändes bra att vara ung mamma, jag skulle ju vara föhållandevis ung då Robin skulle vara 20... ja, och nu är jag här...

Vi köpte vad jag tror presenter som uppskattades av honom. Det var ett presentkort på en klädaffär och ett fint halsband. Det valde för övrigt Hans. Måste säga att min man har en bra smak! Jag hade nog önskat att vi hade varit kvar till själva födelsedagen, men hans var otålig att komma hem. Det var för övrigt roligt att strosa omkring i Hudiksvall för lite fönstershopping. Jag tycker att staden har blivit attraktiv då det gäller utbud... det vara annat än då jag bodde där. Nu finns ju det mesta!

Det var roligt att träffa mamma och Bosse också, även om det var annat som kändes mindre bra, men detta kommer jag nog att beröra i min andra blogg...

Annars har det varit en mycket intensiv vecka! Jag har avslutat alla mina samtal, så när som på ett som jag har kvar. Detta känns som en väldig lättnad. Nu kan jag fokusera på lite annat också.

Vi var in på föreläsning också i veckan. En mycket intressant sådan, så det kändes inte bortkastat att vi for in på den! Det var värdefullt att både jag och min kollega fick fara på samma föreläsning tillsammans. Man kan ju reflektera tillsammans om vilka intryck man fått...

Jag kommer nog att resa ner snart. Jag känner att jag har en del relationer som jag vill underhålla. Det börjar kännas väldigt viktigt ju mera åren och tiden går. Det är mycket minnen som flimrar förbi då jag besöker Hudiksvall, både bra och mindre bra. Jag kan känna ett lite sorglig känsla med. Sorg över en del misslyckanden... sorg över drömmar som slagits i kras... trots det så har jag en stor tilltro till framtiden.

Det kändes i alla fall bra också att komma hem igen. I morgon har jag lite tid att landa och ladda inför veckan som ju kommer att bli ganska intensiv med. Jag har det sista utvecklingssamtalet kvar och vi ska in till Östersund i gen... Ja, tiden går som sagt fort! Det ska sannerligen bli skönt med lite ledigt om drygt en vecka då barnen har höstlov...

Nej, nu är det dags att avrunda... Det ska bli skönt att få sova i sin egen säng i natt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar