tisdag 6 oktober 2009

Jobbigt med höga krav på sig själv...

Det blev inget bloggande i går. Kände mig missmodig och kanske lite ledsen. det hände så mycket under gårdagen att jag bara var ur form. det blev heller ingen valpkurs. Vädret var heller inte det vänligaste.

Det regnade och blåste så snålt att det inte kändes så lockande att bege sig ut. For hem och försökte att koppla av. Fick tid till att arbeta med mina utvecklingssamtal också. Jag känner att det känns bra att vara väl förberedd inför dessa samtal.

I dag har jag haft tre och det har känts övervägande bra. Trots det känner jag mig lite låg i dag trots att det har varit en ganska bra dag. Jag hoppas att mina samtal upplevdes som positiva... Själv känner jag att jag aldrig är riktigt nöjd. Det sitter nog kvar sedan barnsben att man ville vara duktig och till lags. Jag jobbar hårt på att lösa upp en del av dessa krav. Jag vill så mycket men måste inse att jag inte är någon övermänniska... det som är bra är gott nog.

Har nu suttit och jobbat intensivt och ska snart ta och lägga mig i bingen. I morgon väntar provtagning inför min diabetes koll om en vecka. Jag är lite nervös inför det. Jag tror inte att det kommer att visa på några toppenresultat, men jag vet ju vad det beror på. Jag har ju mått lite si och så. jag försöker i alla fall att röra på mig lite mera nu, men kämpar hårt mot sötsuget... livet som diabetiker är inte alltid en dans på rosor...

1 kommentar: