torsdag 29 oktober 2009

På väg till Hudiksvall

Ja, nu är jag snart på väg. Blir spännande i kväll och se kvällens föreställning! Jag har tagit det lugnt nu på morgonen och fått mig en välförtjänt vila.
Mamma ringde som vanligt, ett litet nervöst drag hon har att jämt ska veta exakta tidangivelser. Det är inte alltid så himla lätt... det blir när det blir som jag brukar säga. Jag vet ju att hon tycker att hon ser farm emot de få gånger som jag visar mig i stan, men det blir lite nervöst...

Min käre man blev lite sur då han fick reda på att jag tänkte fara ner, men det får han ju ta. Jag är ledig och tänker inte sitta hemma och uggla och jag hade ju lovat Robin att komma ner och titta på föreställningen. Jag tror att det är viktigt att hålla saker man lovar!Jag får hoppas att det beror på att kommer att sakna mig... Lilla Teddy ville han dock ha kvar hemma. Kan vara bra att han har något sällskap kvar här hemma... * L*

Jag ska ta med en bra bok, jag hoppas att det blir tid till att läsa lite i kväll. Jag har inte läst så mycket som jag hade tänkt. Läsning är något som jag absolut tycker berikar ens liv. Just nu läser jag en bok som heter "Hämta kraft". Det är en lite tröstens bibel... rekommenderas starkt!

När vi hade besök av svägerska och hennes son fick jag mera intressanta boktips. Hennes son Andreas läser sista åretpå lärarhögskolan. Han ska bli förskollärare. Han hade flera böcker som jag kände var intressanta och som jag kommer att beställa inom kort. Jag tror att det kan berika mig som människa och mig som yrkesmänniska.
Nä, nu ska jag packa in mig i bilen och brumma i väg till nästa mål... uppdatering kommer inom kort... skcikar med en liten bild från Hudik... blir lite vykortskänsla, men ändå...




























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar