onsdag 21 oktober 2009

Barnens rätt

Barnens rätt har vi arbetat med som tema på jobbet. Frågan är ju om de egentligen greppat vad vi har talat om, egentligen...? FN´s barnkonvention kanske inte är det som en sexåring tycker är det viktigaste här i välden på en skala 1-10? Annars kan ju jag tycka att barns rätt i samhället inte är speciellt stark och man lyssnar inte alla gånger till vad som verkligen är bäst för barn i alla lägen. Det är mina erfarenheter i denna fråga. mina erfarenheter från sociala myndigheter är absolut inte av den goda karaktären.

Nåja, dagarna har som vanligt flugit iväg i all hast! Snart är den här veckan slut. Jag har haft några fina dagar nu denna vecka. Det är dagar då man känner att man har haft "flyt". Snart är denna vecka också till enda. Sedan väntar ett välförtjänt lov. Det ska bli härligt med ett litet break.

I helgen är det aktiveringsdag på valpkursen. Kan bli intressant. Sedan är det inte många dagar kvar på kursen. Det känns som om kursen skulle ha legat på våren i stället eller åtminstone tidigare i höst. Det är ju så himla mörkt och kallt och hundarna drar sig för att göra vissa av övningarna.

Nu kommer vi också närmare och närmare julen. Jag tycker att det är lite ångest kring allt kring denna högtid. När man lever i en styvfamilj så är det många saker som ska gå i hop. Bara detta hur man ska fira högtiden och vart. Man kan i detta läge vrida och vända ut och in på sig själv för att alla ska vara nöjda!

Nu är dock alla barnen stora och väll ju så klart satsa på egna traditioner i sina egna hem. När man har barn med flera vuxna inblandade så är det lätt att barnen känner att det blir problem att vara lojal mot bägge föräldrarna, vilket jag tycker är jobbigt. Nä, det är inte lätt att vara barn alla gånger!

Det enda som känns givet är att köpa julklappar till de små barnbarnen. Annars hade detta med julklappar fått vara. Jag vill nog satsa mera på upplevelser. Hur det kommer att bli i år vet jag inget om än, men den som lever får se, brukar det ju sägas.
I alla fall så är jag så glad att jag varit ganska frisk denna höst så här långt, men peppar peppar... Funderar över hur jag ska göra med vaccination mot svin influensan.. jag vet inte om jag är odelat positiv.. det verkar ju som att det ändå är lite biverkningar...

Nä nu ska jag vara lite social. Glutta på tv´n och bara vara...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar