lördag 3 oktober 2009

Lördag den 4 oktober

Jaha... i dag har det kanske inte hänt så himla mycket, men det var skönt med lite sovmorgon. lugn och ro.

Teddy hade verkligen ingen brådska ut så han lät sin matte och husse dra sig denna fina höstmorgon.

Det blev lite pyssel med Teddy i dag på förmiddagen. Jag skötte pälsen och han fick sina klor klippta. Det gick bra i dag. det blev även en skön promenad i det sköna vädret. Mannen har tvättat bilen, vilket var högst behövligt. Tur att han sköter detta då jag tycker att det hör till en av de tråkigaste göromålet man kan sysselsätta sig med. Bra resultat blev det i alla fall. Gräsmattan fick sig en duvning också så nu hoppas vi att vi med lite tur slipper klippa den något mera detta år.

I dag blev det lyxig middag. Oxfilé och pommes du chesse. Mums! Han är duktig på att laga mat min man och mankänner sig så bortskämd. Själv har jag tvättat och städat inne. Ett otacksamt arbete kan tyckas, men det är ett evighetsarbete...

Min svägerska kom hit en snabbis. Hon fick hjälp att byta däck till vinterdäck, vilket kan vara säkrast, då det ju har varnats för snöfall, inte så lite heller. Jag hoppas att det kommer att gå bra för svärmor som ska vara ute på vägarna i morgon. De har inte bytt till vinterdäck och det är en bra bit från Skövde till Hammarstrand.

Det var i alla fall roligt att träffa Gun, även om det var ett kort besök. Känns roligt att ha någon att skvallra lite med och även dryfta lite mer ämnen av det djupare slaget.

Nä, nu lockar sängen och det är sent... så det blir skönt att krypa till kojs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar