måndag 26 oktober 2009

Så blev det då äntligen höstlov!


Ja, då var det måndag igen, men jag är ledig. Så skönt! Helgen har varit trevlig med besök från Sandviken. Det var mins vägerska och hennes äldsta son.

Det blev mycket trevliga samtal, minnen från förr och nu. Madelen, Lorenz och Waldemar överraskade och tittade över på lördag kväll. Alltid lika roligt! Lille Waldemar växer och utvecklas och har lärt sig nya saker hela tiden. Man hinner inte riktigt med!

Annars är det ett tröttsamt "gråväder". Det blir så himla mörkt. Jag är lite avundsjuk på de som för tillfället befinner sig i solen. Jag behöver lite sol och värme känner jag...

En kvinna vars dotter jag har haft i min förskolegrupp har nu flyttat tillbaka till Thailand, delar med sig av sina och familjens upplevelser där. Det är så kul att följa dem och få se så fina bilder som hon så generöst delar med sig av. I bland känner jag att jag gärna skulle kunna byta med henne. Synd att mannen jag lever med inte har samma längtan.

Denna vecka har jag ganska få planer. Jag tänkte att jag verkligen ska försöka att ta dagen som den kommer och verkligen försöka att koppla av. Det kommer att bli en tur till Sollefteå och så ska jag på min årliga diabetesuppföljning till min läkare. Det är med blandade känslor jag kommer att göra detta besök...men det är ju så klart bra att jag har dessa besök, men lite ångestladdat är det.

Min son har dansuppvisning i slutet av veckan, jag skulle vilja fara ner och titta, men vi får se hur det blir... jag tycker att det är så roligt att han på senare tid har tagit upp det här med dans igen. Han började lite då han var yngre, men sedan har det varit ett uppehåll.

Nä, nu ska jag och Teddy bege oss ut på promenad. Sedan får vi se vad dagen har att erbjuda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar