onsdag 28 oktober 2009

Diabeteskoll och barnmorskebesök...

Jaha, så klöv vi veckan igen! Det är inte klokt hur tiden rusar. Jag har varit ner nu på byn för mitt årliga diabetesuppföljning hos doktor Eje. Jag vet inte varför jag är så nojjig inför dessa besök. Oftast är det inte så mycket att oroa sig för då jag nu fått till det och har ganska bra värden och jag känner inte av några direkta biverkningar av min sjukdom.

I dag var det mest positiva besked förutom att det var äggvita i urinen och det ska det inte vara så att det blev till att äta mer av min blod trycksmedicin. Alla andra värden var bra verkade det som.


Man får väl vara glad så länge det är så. Jag passade också på att fråga om det kunde vara idé att vaccinera sig mot influensan, och det tyckte han att det var, så det blir till att ställa sig i ledet till veckan då det är dagar för detta ändamål. Jag har och är lite kluven till detta. Jag tycker att man hör så mycket delade åsikter om detta. Man blir osäker, men alternativet kan vara värre?

Det blev även ett besök hos barnmorskan för ett cellprov, jag får hoppas att det inte är något negativt med det provet heller.

Jag fick hem min nya skiddress idag också och jag var mycket nöjd med den, även om den har lite fel färg... den är mestadels vit, men det var dåligt att välja på vad gällde färger på plaggen...

I går var jag i vägg till Sollefteå för att träffa Katarina på Niphälsan. Det är alltid lika trevligt att träffa henne! Det kändes som att det var länge sedan vi sågs sist. Jag känner att jag behöver tid för samtal fortfarande. Det är skönt att ibland få bena ut sina känslor med någon som är lite på sidan det man upplever, att få hjälp att få perspektiv på saker och ting. Tror att alla skulle behöva denna hjälp någon eller några gånger i livet.

I morgon bär det iväg till Glada Hudik igen. Jag ska se dansföreställning som min son är med i. Mamma har fått tag i biljetter och jag tycker att det ska bli jättekul! Får passa på att shoppa lite också kanske... en och annan julklapp kanske det också blir, vad vet man?



Vi fick ju lön i går... jippie... tyvärr var det ingen större shoppinglust. Så kan det vara då man har pengar och man kan handla, men lusten finns inte... ja, ja... Sollefteå bjöd inte på något vidare väder, så det blev en kort sejour i går. jag får väl ta igen detta då jag far söder ut i morgon...

Nu ska jag försöka att tillaga någon slags lunch. Utanför mitt fönster klarnar det upp och solen tittar fram, alltid något att glädjas åt. det gäller att hitta glädjeämnena i vardagen, även det lilla!


























































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar