lördag 10 oktober 2009

En skön morgon och tillfälle att ta igen lite sömn...


Vad underbart med helg! Vi fick en sovmorgon och det var välbehövligt känner jag. Jag brukar inte sova så länge som i dag.


Tack och lov så har vi en underbar valp som är sömnig på morgon. Jag är förundrad över vilken tur vi har haft med honom. Vi tycker att det har varit så lättsamt. Jag var inställd på att det hade kunnat vara mycket mera krävande att skaffa valp, men så har det absolut inte varit.


Denna vecka har varit intensiv men jag tycker att det har blivit mycket gjort. Det gäller att verkligen leva i nuet. Det har varit både roliga och mindre roliga saker som jag varit med om denna vecka, det roliga och trevliga har övervägt som tur är! i går tog vi en kaffe jag och ett par kollegor där vi fick en stund till att landa och summera veckan.


Men nu är det lördag och det är ett underbart fin höstväder här. Jag och Teddy ska ta en långpromenad sedan. Det ger en ett tillfälle att rensa bland sina tankar, för sådana har jag samlat på mig under veckan.


I dag finns mina tankar hos en vän och dennas familj. De har under lång tid gått igenom mycket jobbigt och just nu är det väldigt jobbigt. Jag har blivit påmind om hur anonymt det kan vara i samhället i bland. Ett stråk av sorg har farit igenom mitt medvetande denna morgon.


Vintern knackar snart på vid vår dörr. Jag måste se till att komplettera min garderob. Det bär mig emot.


I går hämtade jag ut ett paket med lite kläder. Allt passade och jag är nöjd. Jag tror att det är viktigt att belöna sig då och då. Nu har det varit och kommer att vara en hel del att göra. Det är tillåtet att man får känna att man är nöjd med saker man gjort eller att man känner att man har klarat av sakert man tycker är svårt.


I helgen har vi inte besök av någon av våra barn så det blir att ställa in sig på en lugn helg. Det är lugnt annars med i och för sig, men dessa helger är det väldigt lugnt. Det blir väl att titta på tv, pyssla och städa upp lite...


Nej, nu blir det till att skrida tillverket och ta sig ut lite i detta sköna väder...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar