fredag 2 oktober 2009

En sur inledning på helgen... :(

Så har också denna vecka kommit till sitt slut. Jag har haft en fin vecka. det är verkligen berikande att arbeta med barn! Man få ju så mycket tillbaka. Barn är ofta en källa till inspiration. Jag skrattar mycket på dagarna men det finns också tillfällen till extra eftertanke med små sorgstråk...

I dag var det tröttsamt att vakna och ta sig upp... Jag brukar inte ha problem med att kliva upp, men i dag var det tungt... var så trött! Vi kom i väg i alla fall och det blev ju en vacker höstdag. Jag försöker att vara ute mycket på dagarna och försöker ta tillvara ljuset för att lagra inom mig inför mörkare dagar som ju kommer.

I dag var det ingen höjdarmat på jobbet. Jag har tänkt mycket på det här med serviceminded personal. Jag har en hel del åsikter om skolmaten och tycker att det just nu går en bra tv-serie på tv´n, Matakuten. Vet inte hur man tänker vad gäller skolmaten och dess kvalité. Det är sällan man lyssnar till barnens önskemål.

Allt handlar om kostnader hit och dit. Kvalité, vad är det?? Jag tycker att programmet lägger fokus på detta. Jag tycker att barn förtjänar bra mat som är närproducerad och tillagad på plats med så lite tillsatser som det är möjligt. jag vet inte om det egentligen skulle vara så mycket dyrare?

I dag kom jag iväg tidigare från jobbet. Jag har ju lite att göra då det blir mycket jobb med alla samtal de närmaste två veckorna. Det känns roligt att ha handlat mycket god mattill helgen.

När jag kollade igenom brevskörden så fick jag se ett brev från försäkringskassan. Jag blir så himla upprörd då jag tänker på den.... eller snarare dess personal. Det ska vara så precist när det gäller att privatpersoner gör fel, men när de (Försäkringskassan) gör fel så är det inte lika viktigt att man ställer saker tillrätta. För att inte tala om alla dessa som väntar på att få pengar från dem! Då är det inte tal om att betala ut ränta till dem för den tid de väntat. Jag har fått lite för mycket pengar från dem, på grund av ett fel de gjort.

De har nämligen inte i tid uppmärksammat att jag friskskrivit mig och därför betalt ut för mycket pengar trots att jag ringt och friskskrivit mig och dessutom ringt och påpekat att de betalt ut för mycket... Ja, då räcker det inte med att jag betalar tillbaka det som blivit fel, utan då ska det läggas på ränta!!! Jag sa att jag tyckte att det var märkligt att detta inte gäller då det är det motsatta... Ja, vad skulle hon säga? Ja, ja... det ska väll gå... lite tråkigt attman ska behöva bli sur så här på fredag kväll.

Maken och jag har i alla fall suttit och funderat lite på en minisemester lite längre fram. Vi får se vad det blir, vi har i alla fall tittat på en del alternativ...

Nä nu ska jag försöka att slappna av... lite vila kan behövas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar