fredag 30 oktober 2009

I´m back home again...

Ja, så var man hemma igen efter en tur till sin gamla "hemstad", om man nu kan säga det. Jag har funderat flera gånger över det där med hemstad för min egen del. Jag vet inte om jag kan kalla något hemstad, eftersom jag har flyttat så många gånger i mitt liv. Jag känner inte att jag kan säga att där eller där har jag mina rötter då vi flyttade så mycket i min barndom, men i Hudiksvall har jag bott större delen av mitt vuxna liv.

Det var i alla fall ett trevligt besök och ett trevligt syfte med min visit i staden. När jag så äntligen kom fram så bjöd mamma på middag. Den här gången serverades det stuvade makaroner och köttbullar. Allt smakar ganska bra då man är hungrig. Jag hade hämtat upp Robin och brorssonen Marcus på vägen så vi åt allihopa middag tillsammans innan vi begav oss till Folkets hus där föreställningen skulle äga rum.

Jag får erkänna att det var en klart sevärd föreställning Jag är förundrad över vad duktiga de barn och ungdomar som deltog i showen var! Modershjärtat klappade lite extra då min son och hans breakdancegrupp gjorde sin entré! Jag beundrar dem alla för att de har modet att framträda. Som mamma har jag alltid varit så stolt då han har uppträtt i olika sammanhang! Jag kände att jag var så glad över att jag var där för att kunna närvara vid detta tillfälle. Han verkar vara så glad och tillfreds och jag är glad att han återupptagit dansen igen.



I dag strosade vi runt på stan en stund innan jag skulle fara hem. Vi shoppade och fikade tillsammans. Jag hittade en tröja och en t-shirt till Robin och Hans. Det är ju så roligt att skämma bort andra i bland!
När vi blev fikasugna gjorde vi ett besök på Dackås konditori. De har bytt lokaler och jag var lite nyfiken på hur det såg ut. jag blev positivt överraskad över att det var så fräscht. Jag syndade och åt en Napoleonbakelse och så åt vi en varsin smörgås, mums! Jag vet att jag inte ska äta sådant slik, men i bland måste man få unna sig lite guldkant i tillvaron...


Resan hem gick bra, var in en kort sväng till Birsta i hopp om att kanske hitta en jacka, men jag hittade inget jag ville ha, kanske var jag lite för stressad. For i alla fall in i Kovland och handlade lite innan jag så småningom brummade hemåt.
Väl hemma bjöd maken på middag och det kändes bra att vara hemma igen. Mina besök i Hudik blir oftast väldigt korta och intensiva.
I kväll har jag inte gjort mycket... tittat på tv och bara slappat. Tyvärr så är en förkylning på gång. Hans är genomförkyld och ligger nu och snarkar som mest... ska nog ta och krypa ner och försöka att få lite sömn jag med. Kommer med lite uppdatering under morgondagen....
















1 kommentar:

  1. Men vad glad jag blir av att läsa om din underbara upplevelse på föreställningen! Så sant som du skriver.., en moders hjärta slår allt annat!
    Kram

    SvaraRadera