torsdag 12 november 2009

Torsdag... helgen närmar sig och vi känner av sviterna av svininfluensavaccinet :(

Ja, det skulle ju naturligtvis inte gå oss smärtfritt förbi, nej, nej... För min egen del så är det väll ännu så länge högst lindriga symptom, med lite värk och ömhet i armen, men för maken är det inte riktigt så, tyvärr... Just nu ligger han och sover och snarkar för fullt. Det är hårt att arbeta med infektion i kroppen. I natt hade han rejäl feberfrossa och skulle väll egentligen ha varit hemma och tagit det lugnt, men han är tjurig och ville prova! Vi tog dock och slutade lite tidigare idag.

Det blev sent igår för oss bägge. Jag var på föräldramöte och hans brassade till sundsvall och IKEA för jobbets räkning. Vi var alldeles slut båda två när vi väl kom hem. Jag hoppas nu att det är slut på de flesta kvällsaktviteter nu innan jul! Det är klart, vi kommer att ha Luciakväll innan det till slut blir lite välförtjänt jullov. Det blir för övrigt mitt första sedan jag själv gick i skolan! Lite kul är det ju faktiskt.

I dag fick teddy gå till sin "frisör" och fin blev han! Vi är så orutinerade vad gäller pälsvård på Schnauzrar, men vi lär oss hela tiden. Jag har fått tag i en bra lärare och i dag hade hon lovat att hjälpa oss med trimmningen. Jag kan inte säga hur tacksam jag är över detta! Jag köpte lite presenter vilket jag tycker att hon var värd då hon har lagt ner ett stort jobb! Teddy är inte överförtjust direkt däremot, det är bara ett nödvändigt ont.

Jag har nu ätit lite rester från i går då svärmor bjöd på lite lassagne. MUMS! Det är fantastiskt med en sådan svärmor som min! Hon ställer upp så fantastiskt mycket på oss.

I alla fall så ser jag fram emot helgen. Ska försöka att vila och kanske det blir lite shopping, vem vet? Kanske får vi lite besök av min svägerska som gör en av sina otaliga resor upp till Jämtland.

Nå väl, det lär väll visa sig tror jag... hej och hopp.... uppdatering sker inom kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar