tisdag 10 november 2009

Så var man vaccinerad!


Ja, då har jag så äntligen tagit beslut och genomfört vaccinationen mot svininfluensan, trots mina tveksamheter... tror att det kan vara sunt att ha en viss tveksamhet inför sådana här saker! Jag har ännu inte känt av några bieffekter än... men man vet ju inte... Hoppas i alla fall att det får vara så här bra.

I familjen har vi fått svininfluensan. INTE KUL! Jag hoppas att Hans dotter och barnbarn snart är på banan igen. Jag vet och har förstått att de haft det mycket tufft. Därför blev det nu så att vi masade oss i väg och tog sprutan. För Hans och mig kan det innebära att vi hamnar på intensiven om vi skulle bli drabbade, så det känns inte som ett trevligt senario.

I morgon är vi närmare helgen igen. Innan man vet ordet av så har vi jul och ett nytt år! det har väll i och för sig inte hunnit hända så ofantligt mycket i mitt liv. Så är det ju i perioder. Det jag är något leds på är det mörker som har lagt sig över landet... hörde att det hade varit endast 0.1 soldag i östersund de senaste dagarna... inte undra på att man känner sig trött! Vi behöver sol!!Jag tröstar mig med att tända mycket ljus.

I helgen firades min käre make av sina barn. Alla hörde av sig på sitt sätt. Det roligaste var att lille Waldemar och hans mamma och pappa överraskade oss med sin närvaro. Han fick rakvatten och en deodorant. Bra presenter och lite lagom. Det bästa var att de dök upp! Lillen han växer så att det knakar och är sååå himla go´!

På jobbet löper det på som vanligt. Inga toppar, men heller inga djupa dalar förutom denna bottenlösa trötthet jag bitvis kan känna. I morgon väntar föräldramöte på skolan vilket kan bli givande...

Nä nu ska jag ta och fika lite och sedan knoppa... Må så gott alla! Sänder även ut en önskan om att ni som läser och tar del får gärna ge sig till känna så vet jag ju vilka som följer mig och mina upplevelser...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar