onsdag 25 november 2009

Onsdag 25 oktober


Hej svejs igen! Så var det onsdag och halva veckan har gått... igen! Ojojoj, vad trött jag var i morse! Men hur det var så visst tog vi oss upp. tyvärr så känner jag att det är som om jag bar på en infektion latent. Jag känner att det känns tungt. Inte blir det bättre av att regnet fullkomligen öser ner utanför mitt fönster.


I dag har det kanske inte hänt så himla mycket, men på något sätt har dagen gått sin gilla gång. Vi håller ju som bäst på att träna inför Lucia. Barnen är så duktiga!


I kväll skulle jag ha varit i Sollefteå på föreläsning, men jag har som sagt inte känt mig riktigt pigg i dag och jag tror på att bromsa sig själv då man känner att det blir för mycket på en gång. En väninna sa att man lever ju bara en gång och man får ta hand om sig själv, och det ligger ju väldigt mycket i detta. ingen annan kan ju känna hur jag känner och vad jag orkar.


Förr rusade jag på utan att känna efter ett dugg. Dessvärre tog det ju stopp med en väldig fart. Det är inte värt att köra sig själv i botten på det sättet. Nu mera är jag mycket mera försiktig och har en väldig respekt för dem som faktiskt är duktiga på att säga nej till det de känner att de inte vill eller inte klarar av.


Föreläsningen skulle dock handla om ett mycket viktigt ämne, nämligen om att stärka barns självkänsla. Mycket angeläget i dagens läge. Man möter så många "trasiga barn" i dag och det är aldrig fel att finna verktyg till detta. Ett av våra uppgifter idag handlar just om detta vad gäller mitt yrke, men vi alla borde ju tänka på hur vi bemöter och kan stötta barn i vår omgivning. alltför många barn känner att de blir svikna av vuxna.


I kväll har jag åter bakat en sats med saffransbröd så nu ska det väll räcka ett tag fram över. Det är något rofyllt med att baka. jag gillar verkligen det! Jag funderade ett tag under ungdomsåren om jag skull e satsa på den banan, att bli konditor eller bagare. Man känner sig verkligen kreativ!


Nej nu ska jag titta på de kärlekstörstande bönderna i deras jakt på en framtida fru/ man... Det är härligt att hoppet om kärleken finns där ute...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar