onsdag 4 november 2009

Onsdagen den 4 November...så var det mitt i veckan igen...



Ja, så var vi mitt i veckan igen. Man hinner inte riktigt med sig! Det är ju sååå intensivt att man inte hinner att känna efter...



I måndags var vi i alla fall på valpkursen för sista gången. jag var så stolt över Teddy som skärpte till sig då det gällde. Han var så duktig och bar tidningen och släppte den också utan att jag behövde säga något kommando! Jag tror att de andra tyckte att han var duktig. Vi fick ett diplom som var jätefint! Jag satte så klart in det i hans pärm.


I alla fall så var det väldigt roligt att komma tillbaka och träffa mina skolbarn. De verkade ha haft ett fint lov. Många ville berätta om vad de gjort och saker de varit med om. Jag tror dock att det är viktigt att förklara för barnen att det kan vara nog så mysigt att bara vara hemma och mysa och bara vara då man har lov. Det är inte viktigast eller finare om man har gjort mycket eller rest som är det viktigaste. I dag så kan barn som inte kommer i väg på saker och ting känna att de har det sämre eller kanske är mindre intressanta än de som har familjer som har råd att göra resor och kan kosta på sina barn många olika aktiviteter.


I går fick jag ett ryck och började baka. Inspirationene infann sig! Jag hade lite mjölk som höll på att gå ut så jag bakade en bulldeg på en liter och passade även på att sno i hop en sockerkaka i samma veva... Jag tycker att man känner sig ganska nöjd och tillfredställd då man bakar... resultatet väntar ju inte på sig! Gott blev det också, hi hi...



I dag har vi varit ute hela förmiddagen. Så mysigt! Det blir ett speciellt lugn ute i skog och ,mark då det är höst. Vi behöver nog vara ute mycket under dagen denna årstid. Man blir ännu tröttare annars...



Trötthet är nog många som är drabbade av just denna årstid. En del går in i depressioner vilket är jätejobbigt. Jag känner att jag verkligen längtar efter vår och ljus...men det är ju en bit dit. Tills dess får vi försöka att mysa till det inne med mycket tända ljus.


Nej, nu ska jag ha lite kvalitetstid med maken. Han lider av att en segdragen förkylning. Inte kul! Han var till hälsocentralen i dag och fick näsdroppar och annan medicin... hoppas att han snart är piggare!





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar