fredag 27 november 2009

Fredag med fredagsmys...

Äntligen fredag! Även i dag visade solen sitt ansikte för oss. Allt känns som om det blir så mycket lättsammare då.

Denna årstid gör ändå att jag känner mig omåttligt trött. Jag sitter och känner mig som en sombie ända till jag har gått min morgonprommenad med Teddy och fått mig min kaffe hos min kära svärmor. Jag har världens bästa svärmor som ställer upp för oss i vått och tort!

Jag har haft ännu en fin dag på jobbet. Det är så skönt att sluta med lite lugn stund på fredagarna och jag tycker att barnen verkar uppskatta vår lugna stund med kompismassage på fredagarna. I dag känns det som om dagen har flutit på smidigt. ja, jag känner mig nöjd med denna vecka!

Vi hade egentligen tänkt fara till Sundsvall idag, men vi kände båda att vi var trötta och inte var i stämning för det. Sundsvall, lönefredag/helg...trängsel och stress, nej, det kändes inte så lockande. Vi satsar på nästa veckoslut istället. De julklappsinköp som ska göras är lättvindiga egentligen. Jag vill köpa lite saker till min älskade make och så är de de barn som kommer att fira jul med oss och så klart barnbarnen. Barnbarnens julklappar är så gott som klara... känns bra tycker jag.

Lilla Teddy ska få lite flera leksaker. han har ju slitit ut några... Mitt bonusbarn Joakim fyller snart 20 år. Hans present är också fixad. Kanske inget jag skulle ha kommit på, men det är ju tydligen en sak som han gärna vill ha...

Nu har jag betalt räkningarna vilket känns tråkigt varje gång, men det är ju ett nödvändigt ont. Vad sägs om att man skulle ha två skattefria månader om året? En till jul och en till semestern? Inte så dumt tycker jag...

Så, denna helg kommer att gå i stillhetens tecken...? Ja, vi får se... Det är ju julskyltning med och advent, så klart, så vi får se vad som händer... Det känns skönt att allt adventspynt har klarats av , i alla fall det mesta, i måndags, så det är lite små plock bara. I morgon ska jag fylla min adventsstake. så nu inleds ljusens period på allvar...

1 kommentar: