tisdag 24 november 2009

Så har vi pyntat inför advent


Vi har nu startat med en del pyssel inför advent och jul. Maken fick ett ryck i går och ville att vi skulle byta gardiner och ta fram alla adventsstakarna och annat som brukar höra till. jag var egentligen trött och hade nog kunnat vänta ett tag till, men sagt och gjort, så fick det bli!


Ja, så nu är det gemytligt och fint här i huset. I år har vi gjort iordning två adventsgranar också. Det har vi inte haft förr, men det lyser ju upp och det ser mysigt ut. Jag är just i skrivande stund i full fart med att grädda mina saffransbullar och huset fylls nu av en ljuvlig doft.


Vädermässigt kan man ju inte tala om någon direkt julstämning... men jag klagar inte så himla mycket. jag gillar inte kyla och snö alltför mycket. Visst vill jag väll ha lite snö till jul, menannars kan det få vara.


Ja, vi har ju haft problem med vår dator, men fick hjälp med den i helgen. Tur det... så nu är man i gång igen! Det här med datorer är inte roligt då de krånglar!


Ja, det har kanske inte hänt så himla mycket. Tiden går och det fort. Man hinner inte riktigt med. Snart är julen här och innan man hinner tänka så är det ånyo ett nytt år. Det är också en tid för summering och eftertanke.


I helgen hade jag mitt "bonusbarnbarn" här på besök vilket var mysigt. Oj, vad de små växer till sig och utvecklas!


Vi bjöd på god middag vilket föll gästerna i smaken. Vi bjöd på oxfilé och pommes du chess.... jag tycker utan att skryta alltför mycket att min make är en god kock.


På jobbet går allt sin gilla gång. Nu börjar man känna att man är varm i kläderna. Jag trivs med min barngrupp och jag tycker att jag kommer barnen närmare hela tiden och man får så mycket tillbaka!


Till helgen ska vi kanske ner till Sundsvall. Vi ska väll slutföra det mesta av våra julklappsinköp. till våra barnbarn är inköpen näst intill färdiga, men man kan nog plussa på lite. Denna högtid är ju barnens högtid när allt kommer om kring!


Nej nu är det nog dags att slutföra gräddandet av mina bullar... Vi höres...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar