söndag 29 november 2009

Söndag den 29 november- 1:a advent i lugnets tecken


Ja, så blev det då äntligen 1:a advent. Med den kom snö vilket bidrog till att lite julstämning infann sig. Det mesta av förberedelserna hann vi med i början av veckan, så nu till helgen var det inte så mycket att ta fram. Ny lyser det dock i alla fönster och det ser så "juligt" ut då man kommer utifrån.

Tiden nu går som sagt så fort nu och det är ju en del som kommer att hända innan vi får fira jul. Mitt bonusbarn ska inom kort fylla 20 år. Det känns otroligt stort att vi nu verkligen inte har några små barn. Man är ju så klart mamma och förälder hela livet ut med allt vad detta innebär av glädje och oro...men visst känns det bra att alla barn verkligen har bra liv i dag!

För min egen del så finns oron där ständigt närvarande. Jag hoppas att han kommer att få ett bra liv och ett arbete som kommer att skänka honom glädje och tillfredsställelse Så är det då man har ett barn som är annorlunda. Han skänker mig så klart även glädje. Han har nyligen skaffat sig moped, så nu tar han sig lite mer som han vill. Måste kännas stort att ha införskaffat sig denna alldeles själv.

Om allt blir som det var tänkt så kommer han upp till oss och firar jul. Det har varit så att han har firat varannan jul här och varannan med sin pappa sedan han var tretton år. detta har varit en för oss bra lösning. Jag tycker inte att barn ska behöva bestämma var de ska vara på de stora helgerna. De vill ju så klart fira med båda sina föräldrar och jag tror att det i många fall kan bli något slags lojalitetskriser vid dessa tillfällen. med vår lösning så har ingen behövt fundera så mycket. Men detta är något som jag tycker och det har fungerat för oss. Andra kanske har haft andra lösningar som för dem fungerat väl.

Helgen började bra. Min make överraskade mig med ett presentkitt med schampo, hårbalsam och duschcreme. Det luktade himmelskt gott! Han är go och har sina allra ljusaste stunder då och då... men jag tycker att han är duktig på att uppmärksamma och skämma bort och visa sin uppskattning. Jag tror att detta är viktigt. Jag menar nu inte att det behöver vara stora saker eller sådant som kostar...

Vi har så klart även denna helg ätit gott. På lördagen gjorde maken rostbiff av kalvstek med god potatisgratäng. MUMS! I dag blev det hasselbackspotatis och tournedos med rosépepparsås och grillad tomat. ännu en gång så var det en lyckad middag som jag tack och lov inte fick upp den här gången!

Nu ska vi spela bingolotto. Hoppas som vanligt på vinst, men jag tror inte jag har tur i spel... men kanske en liten vinst...? Ja, det lär väl visa sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar