måndag 31 augusti 2009

Köket är snart klart!

Wiiihiiie! Nu är snart köket äntligen klart! Det blir faktiskt väldigt bra. Bättre än vad jag hade vågt hoppas på. Det är mest finsnickeri kvar... Nästan alla luckor sitter nu uppe. Kanske till helgen är det klart. Jag fick de nya gardinerna i helgen. det ska bli spännande att få sätta upp dem.

I dag har det varit en ganska bra dag på jobbet. Vi fick en ny medarbetare. Han verkar jätteduktig och trevlig. Tycker att det känns lite lättare nu denna vecka då man känner att det blir mera flyt. Det är inte så himla lätt att alla gånger innan man kommer in i allt nytt. Hoppas att människor kan ha lite förståelse för detta... Vi jobbade ju ganska annorlunda då jag jobbade i Näsviken och på skolan där. Men, men... det kommer nog bli bättre och bättre... det känns som sagt så i alla fall som att jag äntligen är lite på väg!

Jag var ut på långpromenad i kväll vilket kändes både skönt och behövligt. Teddy blir mera van för var dag att ta längre promenader. Hörde av svärmor att han nu har börjat lyfta lite på benet, vilket jag inte sett något av dock...

Det har glädjande nog varit fint sensommarväder idag. Man får njuta av dessa dagar. Jag ser verkligen inte fram emot kyla och mörker... snabbchattade med en vännina i dag som är på semester i Turkiet i dag. Kände mig inte så lite avis... det måste vara underbart att njuta av lite sol och bad. Vi fick ju så lite av det fina sommarvädret i år... suck!

I dag fick vi höra om det första misstänkta fallet av den så kallade svininfluensan. ett fall hade uppmärksammats i Bispgården. Jag är lite orolig för denna sjukdom... Hoppas att man inte blir drabbad! Det vore en smärre katastrof... Nä, nu gäller det att tänka positivt! Vilket flera kanske borde annamma...

Det är så lätt att dömma andra människor. Särskilt utsatta är de som inte ser ut som de flesta eller beter sig efter ett visst mönster... jag önskar att vi hade en mera tolerant värld ibland. Jag efterlyser öven mera personkurage. Detta att man vågar stå upp mot orättvisor... men hoppet är ju det sista som överger en ...sägs det...

Nä nu gäller det att få lite sömn. Det är något jag måste tänka på... att ta hand om mig själv bättre...men det är en hård kamp... men man får börja med det lilla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar