lördag 22 augusti 2009

Lyxig morgon

I morse fick jag frukost på säng. Det är vad jag kallar lyx! Hans klev för ovanlighetens skull upp före mig. Hörde att det stökades runt i köket och till sist kom han in med frukost. Det är så härligt! Oftast är det jag som är uppe först i denna familj.
Teddy fick också gå ut på sin morgon promenad. Maken till morgontrött hund får man leta efter! han är så himla bortskämd :) Sedan han kom till oss har ahn sovit tillsammans med oss. Man får säga vad man vill om det, man jag tycker att det är mysigt och vi har en trygg hund.
Annars har vi inte haft ett roligt väder här. Jag tycker att det är så tungt med detta gråväder. Man blir så trött! Det bästa eller kanske det sämsta, välj vad ni tycker med hund, är att man måste ut i alla väder. Vi var naturligt vis ut även i dag. jag tycker att det är skönt med promenaderna, man tänker så bra. Är man på dåligt humör då man går ut så kommer man oftast tillbaka och det känns bättre.


Min man han är duktig han. Han har fortsatt att snickra på vårt kök. Det går undan, även om jag är mycket otålig. jag tycker att det är sååå jobbigt med röra. Har så svårt med det! Jag vet ju att det kommer att bli bra, men innan dess känns det jättejobbigt med all röra och allt skräp. Jag ger väll ett handtag i bland , men annars hör jag till dem som inte är så mycket till hjälp då det gäller att snickra, jag tycker jag har tummen mitt i handen. Ska försöka att lägga ut bilder då det har blivit färdigt...


Min svärmor ringde i dag och berättade att hennes särbo ville släppa sin bil nu, så på måndag blir det bilaffär av. jag tror attd et kan bli ett riktigt kap... Ska bli skönt att ha två bilar. Vi blir inte så låsta... Annars är det dyrt att ha bil tycker jag. Det är alltid omkostnader... Ibland önskar jag att jag bodde mera nära jobbet så att man hade möjlighet att gå eller cyckla till jobbet, men det är väll så att man kan ju kanske inte få allt här i världen...

Nej, nu är det nog läge att ta sig en liten promenad med lilla Teddy...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar