fredag 21 augusti 2009

Välkomna till min blogg....

Jag är ny på detta med bloggar,men jag kommer nu att försöka att dela med mig av mitt liv och mina tankar och funderingar. Så följ med på min resa! I dag har det inte hänt så mycket. Har börjat på ett nytt jobb och allt känns spännande, nervöst, pirrigt, allt...

I dag var det meningen att jag och min kollega skulle läsa in litteratur vilket jag också gjort en del. Det går även tid till att tänka och fundera hur man vill lägga upp saker och ting. Jag tycker att promenader och då gärna tillsammans med vår hund är bra tillfällen till sådant. man kan komma på de mest brillianta idéer under dessa promenader.

I alla fall hundar... det är trevliga varelser. Vi har nu i sommar skaffat oss en liten valp. En liten dvärgschnauzer som heter Teddy. Vi förlorade ju så tragiskt vår tidgare hund i sommar, lille Mulle. Han var väldigt speciell. Min man sa att han absolut inte kunde vara utan hund, så det var att försöka att hitta en valp, vilket vi också gjorde... Saknaden efter lille Mulle kommer över oss i bland och det känns om man får uttrycka det så...

Vi förvånas då och då över hur mycket man kan sörja ett djur... Han var verkligen speciell...

Ska nu tänka på vad det ska få bli förmiddag. Det är ett dilemma man har då och då... just nu finns inte inspirationen riktigt vad gäller matlagning. Tur då att man har en man som tycker om att pyssla med den biten!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar