tisdag 25 augusti 2009

Förvirrad förskollärare :)

Nu har det gått två dagar på mitt nya jobb. Det känns att man lever... Det är mycket nytta att sätta sig in i, men jag tycker att det känns bra. Det är bara så att det kommer nog ta ett litet tag innan jag känner att jag kommit in i rutinerna. Det är ju så att varje skola har sina rutiner och sin kultur.

Jag tycker att det känns sååå bra att äntligen få arbeta med det som jag tycker att jag utbildat mig till... Känns så bra att få tala om pedagogik!

Jag har världens finaste jobb! Vad kan vara finare än att få fortsätta det inspirerande arbetet att uppmuntra och vägleda barnen i det livslånga lärandet? Man får aldrig sluta att vara nyfiken!

6-åringar är en underbar åldersgrupp, ja, jag är medveten om att alla åldrar har sin charm, men de har en entusiasm och vilja att lära! Vågar fråga... ja, samtalen är ovärdeliga!

Visst, det är också världens svåraste jobb på många sätt med. Att nå och möta alla på den nivå de befinner sig på.


Vi möter många barn med behov av särskilt stöd. I bland då jag farit hem har det ibland funnits en tom känsla av att kanske inte nått ända fram till ett barn. Då gör det ont. Då är det viktigt att försöka att hitta ljusglimtar som oftast ändå funnits under dagen. Glimtar då jag känner att man har nått fram...



Ja, det var lite tankar om mitt jobb. I dag hade vi min bil. Är mycket nöjd med den kan jag ju säga. Man kan säga att jag mer eller mindre fick den till skänks. Det är så mycket bytt på den... pedantskött. Ja, det känns mycket bra...



Renoveringsarbetet fortsätter här hemma... Det blir nog fint så småningom. Tycker att Hans är så duktig.

På fredag blir det nog en tur till Sundsvall. Måste fixa en present till min kära svärmor med. Hon fyller år på lördag. Vet inte vad jag ska köpa... men, men... något fint måste det bli... det förtjänar hon verkligen. Hon är världens bästa svärmor. Hon ställer upp i alla väder. Hon är också som en fin mentor för mig! Vi ska i alla fall bjuda på middag på fredag. Kanske vi får träffa vårt lilla barnbarn Valdemar också på fredag. Hoppas!

Nej nu blir det natta... I morgon blir det skolskogen och en intensiv planeringseftermiddag. tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar