söndag 23 augusti 2009

SÖNDAG 23/8 Spänd förväntan...

Jaha... så var det söndag. helgen går mot sitt slut och i morgon börjar allvaret.

Ärligt talat så vet jag inte vem eller vilka som kommer att vara mest spän eller nervös inför morgondagen. Jag vet väll i nnerst inne att det kommer säkert att gå bra,en i alla fall. Det är mycket som ska klaffa och det var många år sedan jag arbetade i förskoleklass. Men... spännande ska det bli, men visst finns det saker som jag oroar mig för mer eller mindre... jag vill att det ska kännas som om detta kommer att bli den där fina dagen som de flesta ändå har sett fram emot! hoppas att jag kan infria deras förväntningar...

Det är väll den här bekräftelsekänslan som jag tror finns vare sig man är barn eller vuxen... att känna sig omtyckt och acccepterad. Jag vet att det finns många barn och ungdnomar som absolut inte ser fram emot skolstarten vilket är bedrövligt... detta att känna en klump varje gång man ska gå till skolan elelr ens bara tänker på den. Det är många som far mycket illa av hur skolan och ens klasskompisar har behandlat och behandlar sina skolkompisar. Det mest hemska är då det är läraren som förstärker mobbingen och även mobbar själv! Man har ju så stor makt som lärare!

I dag har jag försökt att förbereda mig på bästa sätt... funderat, läst... gått igenom dagen om och om igen. Mina promenader med Teddy har hjälpt mig att strukturera saker och ting...

Mannen i huset har renoverat... och renoverat... men ... oj, vad fint det kommer att bli... då det blir klart! Det är inte så mycket kvar nu... men oj vad jag önskar att det var det, men, men ... den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Jag kan i alla fall se ett ljus i mörkret nu.

I kväll blir det Poirot. Ska bli spännande med ett nytt avnitt innan man blir tvungen att lägga sig. Jag hoppas att det blir lite sömn i alla fall innan det blir dags...



1 kommentar:

  1. Hej gumman! Blev så glad att få komma in och läsa det du skriver! Jag får på något sätt en bekräftelse på det jag själv tänker..och det är verkligen jätteskönt!!

    SvaraRadera