måndag 1 februari 2010

Genomförkyld, lingonvecka= inte kul!

Nä det var inte alls roligt att vakna i morse. För det första har jag varit uppe och snorat i natt och fyllt på med Alvedon. Till det så började lingon veckan i lördags och nu är det som värst och magsmärtorna är inte kul.

Efter att det blivit så lite sömn så var det verkligen inte läge att fara iväg på något jobb. Jag ringde och sjukanmälde mig och sedan dess har jag i princip bara försökt att ta det lugnt Har man hund så är det dock bara att släpa sig ut korta stunder då dennes behov tränger på.

I natt har det dessutom varit ganska kallt... ca -30. Jag hoppas att denna köldperiod snart ska ebba ut. Man får ju elda som besatt! Jag var ut och hämtade lite ved med och var alldeles slut efter det.

Gulliga svärmor ringde och hörde hur det var med mig och skickade med lite visdomsord som vanligt. Hon kan få vara lite ledig hon med. Jag vet att hon tycker att det är jobbigt att vara ute då det blir så här kallt ute då hon har astma.

Nä, nu ska jag försöka att vila lite igen... Maken kommer väl strax hem också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar