tisdag 2 februari 2010

Trött dag och fortfarande ordentligt förkyld

Ja, jag har varit hemma även i dag. Inget vidare alls! Inte har det hänt så himla mycket heller. Har läst en del och jag tittat lite på dumburken. Alltså en väldigt lugn dag. Jag funderar på att blogga på en ny blogg, men vi får se. jag kommer i så fall att länka dit.

Fick veta lite tråkiga nyheter idag om min svärmors särbo som är en mycket speciell person. En ganska olycklig person egentligen, men han svärtar tyvärr ner tillvaron inte bara för sig själv. Jag vet att min make tar väldigt illa vid sig då det gäller sin mammas förhållande till denne man.

I dag blev det köttsoppa till middag. Jag tycker att det är ganska så gott. Till efterrätt har jag gjort semlor. Vi älskar denna delikatess som man ju endast äter en gång om året. Det är väl det som är själva tjusningen med denna godsak, att de inte finns att köpa jämt-

En annan sak som är lite mysigt är tulpaner. Jag har försökt att köpa en ny bukett varje vecka. för mig känns det som ett vårtecken då dessa sköna varelser dyker upp strax efter jul.

Snart är det hjärtansdagen. Ett för många mest ett kommersiellt jippo. Och visst, i viss mån är det ju det. Jag tycker att man ska visa varann omtanke till varandra då och då, men visst kan det vara lite mysigt med en dag om året då man kan få visa lite extra kärlek och omtanke...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar